To je vprašanje, ki si ga zastavi prav vsak podjetnik na začetku svoje poslovne poti. Odgovor je enostaven in težaven hkrati. S.p. lahko ustanovimo brez znanja, s pomočjo zunanjih računovodskih servisov. Po drugi strani pa se splača razumeti postopke ustanovitve in obveznosti, ki pridejo z vodenjem s.p. in jih za vas opravlja računovodski servis. Tako se lažje izognemo nevšečnostim, ki nas še prehitro lahko udarijo po denarnici.
1. Priprava na registracijo
Registracija se lahko opravi na dva načina in oba sta brezplačna. Eden je preko spletnega portala e-VEM, drugi pa je obisk ene od SPOT (VEM) točk, kjer vas skozi postopek pelje izkušen svetovalec. SPOT (VEM) točke so postavljene po vseh Slovenskih občinah in dostopne vsakomur.
Pred pristopom k samemu postopku registracije, je potrebno priskrbeti podatke, kot so dan pričetka poslovanja, ime vašega podjetja, davčna številka, prokurist (oseba, ki bo zastopala podjetje v primeru vaše odsotnosti) in naslov sedeža podjetja. Seveda za dokazovanje identitete potrebujete tudi osebni dokument oziroma digitalno potrdilo v primeru registracije preko spleta.
2. Registracija na fizični točki SPOT (VEM) ali preko spletnega portala e-VEM
Sam postopek registracije je popolnoma enak v fizični in spletni obliki, z edino razliko da pri prvem potrebujete osebni dokument, pri slednjem pa digitalno potrdilo. Iz tega razloga bomo šli tukaj le skozi proces fizične registracije.
Odpravite se do ene od SPOT točk, kjer vas pričaka svetovalec, ki vas bo vodil skozi postopek. On zastavlja vprašanja, vi pa nanje odgovarjate. Pametno se je pripraviti na vprašanja iz prvega koraka. Ne skrbite glede odgovorov, saj se podatki kasneje lahko tudi spreminjajo.
Sam postopek je načeloma precej hiter in enostaven, kljub temu pa lahko pride do določenih komplikacij. Registrirana dejavnost potrebuje navedbo fizičnega naslova, ki služi kot sedež opravljanja dejavnosti. V primeru, da ste vi lastnik naslova ne boste imeli težav, če pa je lastnik nekdo drug, boste potrebovali njegovo pisno soglasje. Težave se lahko pojavijo tudi v primeru, da je vaš naslov stanovanje v večstanovanjskem objektu. Ob sami registraciji tega sicer ne preverjajo, lahko pa pride do težav kasneje kasneje, če se na šrimer pritoži kakšen sosed.
Ob registraciji vas vprašajo tudi po dejavnosti, ki jo boste opravljali. V primeru, da ima vaša dejavnost posebne pogoje, potrebna znanja in zahteve po uradno priznani usposobljenosti, vas bo svetovalec na to opozoril.
Po uspešni izpolnitvi vloge vas SPOT takoj prijavi v poslovni register pri Ajpesu (PRS) in prijavi v potrebna zdravstvena in socialna zavarovanja.
3. Odprtje poslovnega računa, dopolnilno zavarovanje, varnost pri delu
Pri registraciji ste določili dan začetka poslovanja za vaše podjetje. Naslednji dan po temu datumu boste prejeli sklep, ki dokončno potrdi odprtje vašega podjetja. S tem potrdilom se sedaj lahko odpravite na banko in odprete poslovni transakcijski račun, na katerem boste opravljali dejavnosti svojega podjetja.
Možnost imate tudi skleniti dopolnilno zdravstveno zavarovanje, ker je osnovno zavarovanje precej skopo in ne pokriva prav veliko storitev.
Kmalu po pričetku poslovanja vas bodo začeli kontaktirati tudi ponudniki izpitov za varnost pri delu, izdelavo ocene tveganja in zdravniških pregledov. Dokler storitev opravljate sami, teh storitev načeloma ne potrebujete. V trenutku, ko zaposlite delavca ali študenta, pa postanete delodajalec, kar pomeni da ste pravnomočno odgovorni za vse poškodbe, ki se zgodijo na delovnem mestu. Zato zakon zahteva določena zavarovanja.
4. FURS, računovodstvo, plača in davki
Takoj po pričetku poslovanja se je potrebno odločiti ali boste sami urejali knjigovodstvo, skrbeli za obračun in plačilo davkov, prispevkov in akontacije dohodnine ali pa boste za to najeli računovodski servis. V primeru, da nimate računovodskega znanja in se ne nameravati učiti računovodskih storitev, morate poiskati dober servis, ki bo poleg osnovnih storitev skrbel tudi za olajšave, subvencije in davčno optimizacijo.
V kolikor želite privarčevati za plačilo servisa in se želite priučiti računovodskih storitev, vam podajamo nekaj namigov, za kaj vse morate poskrbeti. Takoj na začetku poslovanja je potrebno oceniti predvideni dobiček in ga prijaviti na FURS, izračunati akontacijo in jo začeti plačevati. Potrebno je izbrati knjigovodski sistem (enostavno, dvostavno ali normirano) in ga voditi. Zadnja zahteva države, ki jo je potrebno izpolniti, je plačevanje mesečnih prispevkov.
Ne glede na to, ali se boste odločili za zunanje računovodstvo ali ne, boste potrebovali sistem za izdelavo računov in davčno potrjevanje. Pri tem vam lahko pomaga Acronx. Z njim boste brez težav ustvarjali, arhivirali in organizirali račune. Če ste se odločili za zunanje računovodstvo, boste lahko račune enostavno tudi izvozili, s preprostim klikom na gumb. Program pa ni omejen le na urejanje računov, temveč novim podjetnikom ponuja ogromno funkcij, ki definitivno olajšajo in izboljšajo kvaliteto poslovanja.